De eerste week - Reisverslag uit Woburn, Verenigd Koninkrijk van Larissa - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Woburn, Verenigd Koninkrijk van Larissa - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Larissa

Blijf op de hoogte en volg Larissa

06 Februari 2015 | Verenigd Koninkrijk, Woburn

Hallooo lezers,

Mijn eerste reisverslag. Spannend...
Ik zal maar beginnen bij het begin.
Aardig wat zenuwen voordat ik vertrok naar Engeland.
Afscheid genomen van iedereen thuis, vrienden en familie. De vliegreis was een stuk korter dan verwacht, het was maar 30 minuten vliegen en het zou 45 minuten zijn. Op het vliegveld zou een vriendin van Eileen mij ophalen, Nicola.
Eileen en Keith zijn de ouders van de twee kinderen. Martha en Winter een tweeling van net 3 jaar.
De vriendin Nicola was erg aardig. Ze stond op mij te wachten met een naambordje, haha ook weer meegemaakt.

Eerst reden we door naar Eileen en Keith hun huis. Zij kwamen net terug van een vakantie in tobago. Dus vandaar dat zij mij niet kon ophalen.
De kinderen waren nog aan het slapen toen ik rond kwart over 10 aankwam want ze waren 4uur 's nachts aangekomen.
Ik kreeg gelijk een kopje thee en gingen aan het ontbijt. Veel Engelsen drinken hun thee met melk en suiker dus ze waren erg verrast dat ik er niks in wilde. Na een half uurtje kwam Winter uit bed. Hij deed erg verlegen en keek af en toe onder zijn moeders arm vandaan.
Daarna zijn we naar mijn huisje gegaan op de boerderij Winter ging mee, Martha was nog aan het slapen. Eileen en Keith wonen er ongeveer 2 min met de auto vandaan. Ze wonen in een soort natuurgebied: the Estate heet het dat is van the duke and duchess. Overal zie je ook allerlei dieren rondlopen. Rendier, hert van alles.
Ik was heel enthousiast over mijn huisje, ik had wel al foto's gezien maar dat is toch anders. Ik woon daar nu alleen maar ze zijn wel opzoek naar iemand die kan werken op de boerderij en dan bij mij komt wonen dus ik ben erg benieuwd.

Nadat we bij mijn huisje zijn wezen kijken gingen we even langs de paarden. Ze hadden in de afgelopen 2 weken 2 veulens gehad. Heel schattig!!
Daarna terug naar Eileen haar huis en gekeken of Martha al wakker was en dat was ze. We wilden even wat spulletjes halen voor in het huisje wat boodschappen enzo. Dus Martha en Winter gingen mee. De supermarkt was ongeveer 10 minuten van hun huis. Na de boodschapjes had Eileen me terug thuis afgezet en kon ik even uitpakken. Rond 5 uur kwam ze me weer ophalen en zou ik daar gaan avondeten. Lasagne hebben we gegeten.

De volgende dag kwam Eileen haar broer. Ze zouden 's avonds samen naar een concert van Hozier gaan in Londen. Dus hadden we het avondeten 's middags. Eileen had kip met aardappels en bloemkool met een kaassausje. Het was erg lekker! Daarna naar huis gebracht door Eileen en had ik lekker de hele middag gewoon voor mezelf en kon ik nog wat uitpakken enzo. Rond 4 uur een wandeling gemaakt rondom de boerderij en een stukje richting de dieren gelopen.

Eileen ging maandagochtend even met haar broer naar de winkels dus ben ik met de kinderen even gaan wandelen en langs een vriendin van Eileen gegaan ze heet Tina die woont 5 min van haar vandaan en heeft een zoontje Arthur en een dochter Willow, dat zijn goeie vriendjes van Martha en Winter. Dus ik heb daar even een kopje thee gedronken en de kinderen hebben met elkaar gespeeld. Dat was erg gezellig! Daarna terug gelopen naar Eileen haar huis en wat lunch voor de kinderen gemaakt. Daarna kwam Eileen thuis. Toen ben ik voor het eerst naar huis gelopen. Hele mooie wandeling,10 minuten lopen ongeveer. De rest van de dag thuis gebleven.

De wifi deed het niet toen ik aan kwam we kregen hem niet geïnstalleerd dus ik ging steeds naar hun kantoor want daar had ik wel wifi. Dinsdag kwam iemand langs om naar de wifi in mijn huisje te kijken. Hij was er rond 9 uur 's ochtends en ging pas weg om 4 uur 's middags dus hij was er de hele dag mee bezig geweest.
Dus ik kon ook nergens heen die dag omdat hij steeds binnen kwam en dan weer het signaal ging checken. Ik had toen mooi de tijd om mijn fotomuur een beetje te maken. Voordat ik wegging heb ik allerlei foto's uit laten printen zodat ik die leuk kon opplakken op de muur.

Woensdagochtend pikte Eileen me op rond half 10 samen met de kinderen en zou ze ons afzetten bij een activiteitengroep in de kerk. Eileen zou dan even gaan werken. Eenmaal bij de kerk aangekomen stelde Eileen me aan iedereen voor. Het is 1,5 uur en er worden allemaal activiteiten aangeboden voor de kinderen die ze kunnen doen. Dat was erg leuk voor de kids. Ouders moeten er bij blijven dus ook even gekletst met wat ouders. Martha en Winter gaan hier elke week naar toe dus ik zal daar met ze heen gaan. Eileen had gevraagd aan mij of ik het erg vond om terug te lopen met de kinderen. Dat leek mij erg leuk dus we hebben lekker terug gewandeld er lag op sommige plekken nog wat sneeuw dus hebben af en toe nog wat sneeuwballen gegooid. Daarna met Eileen terug gereden naar hun huis en wat geluncht. Daarna moest Eileen weer even gaan werken. Dus was ik alleen met de kinderen. Op woensdag avond gaat Eileen altijd naar de sportschool voor Pilates en daarnaast zit een zwembad dus ze vroeg of ik het misschien leuk vond om op woensdag avond te gaan zwemmen als zij gaat sporten. Dus ze pikte me op rond kwart voor 6 en ik heb bij het zwembad een 10 ritten kaart gekocht. Het was erg lekker om even te gaan zwemmen dus dat ga ik nu voortaan elke woensdagavond doen. Daarna nog wat nieuwe boodschappen gedaan en nog even geskyped met papa en naar bed.

Donderdag is mijn vrije dag en ik wilde graag naar Milton Keynes. Dus ik op de bus gestapt in Woburn en naar Milton Keynes gegaan. Groot overdekt winkelcentrum erg leuk! Veel onbekende winkels. Maar wel een Zara en H&M. Nieuwe badjas en shirt gekocht en wat dingetjes voor in me keuken. Rond 3 uur teruggegaan en moest overstappen op een andere bus in Woburn Sands om in Woburn te komen. Ik was in Woburn Sands rond 15.45 en de eerst volgende bus ging pas om 17.10 dus ik moest erg lang wachten. Eerst van plan om te gaan lopen. Maar dat zou ongeveer 30 min zijn dus dat zag ik niet zitten met al die tassen..
Ik had Eileen geappt of ze me kon ophalen. Dus eerst maar een theetje gedronken bij een schattig tentje dat heette Nonna's. Had nog niks van Eileen gehoord. Ik vroeg aan de serveerster of ze nog wat eten hadden. Maar de keuken was net gesloten zei ze. Toen kwam ze na 5 minuten terug met wat warme broodjes of ik er daar een van wilde kopen als ik nog wilde dus dat was erg aardig!
Daarna wat gepraat met haar. Ze was ook au pair geweest maar had geen goeie ervaring daarna heeft ze als nanny gewerkt en nu werkte ze hier als serveerster, ze woonde nu 2,5 jaar in Engeland ze komt uit Italië, erg aardig meisje!
Rond 5 uur opgepikt door Eileen. Naar huis gegaan en wat gegeten en om half 7 opgepikt door Keith want Eileen en Keith gingen uiteten in Woburn met wat vrienden dus ik moest op de kids passen. Toen ik aankwam waren ze een film aan het kijken. En Winter kwam gelijk aanrennen en gaf me een knuffel. Martha was te druk met de film. Daarna de kids voor het eerst naar bed gebracht, een verhaaltje voorgelezen en naar bed. Dat ging erg goed! Martha en Winter zijn al aardig gewend aan mij, toen Eileen ze donderdagmiddag kwam ophalen van nursery vroegen ze waar ik was. Eileen is erg blij dat de kinderen al zo snel zo goed met mij op kunnen schieten. Na het oppassen lekker naar huis gegaan en me bedje in. Vrijdag de hele dag werken en met Tina naar een playgroup en Willow's verjaardag vieren.